ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ                                        

 ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Τομέας Συστημάτων Ηλεκτρικής Ενέργειας (Σ.Η.Ε.)

 

Παναγιώτης Κουνάβης 

Αναπληρωτής Καθηγητής

Βιογραφικά στοιχεία-Curriculum Vitae

 

     Ερευνητικό Εργαστήριο Ημιαγωγών-Research Semiconductors Lab

Πειράματα Φυσικής you tube: (Physics Experiments Lab PhysEL)

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ (Α ΕΤΟΣ)

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Τα σχετικά πειράματα επίδειξης των διαλέξεων παρουσιάζονται στο κανάλι του διδάσκοντος στο

you tube: (Physics Experiments Lab PhysEL)  το οποίο ανανεώνεται με νέα πειράματα να κάνετε εγγραφή για να ενημερώνεστε.

Εφαρμοσμένη Φυσική (Διαλέξεις pdf) εξεταστέα ύλη   (Αποτελέσματα φοιτητών που δεν είναι γραμμένοι στο progress)  (Στατιστικά)

Σύγχρονη Φυσική (Διαλέξεις pdf)         εξεταστέα ύλη  (Αποτελέσματα Στατιστικά)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ (Α ΕΤΟΣ)

New: Εισαγωγή στους κβαντικούς Υπολογιστές (12-5-21)

Εισαγωγή στην Επιστήμη του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού    Ομαδική εργασία Εισαγωγή στους κβαντικούς υπολογιστές (αρχείο pdf)

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ (σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση)

Υπάρχει η δυνατότητα ώστε οι ασκήσεις των εργαστηρίων να γίνονται εναλλακτικά και από μακριά με ασύγχρονη εκπαίδευση, όπως σαν να ήταν κάποιος στο εργαστήριο και με τρόπο ώστε οι μετρήσεις να μην είναι έτοιμες και ίδιες σε όλους. Για τον σκοπό αυτόν οι μετρήσεις μπορούν καταγράφονται μέσα από σχετικά video όπως ακριβώς ή και ακόμα καλύτερα από το αν θα ήσασταν στα εργαστήρια. Έχουν γίνει λήψεις από κοντινά πλάνα με 2 κάμερες όπου φαίνονται όλες οι λεπτομέρειες, τις οποίες δύσκολα θα βλέπατε με τόσους φοιτητές κάθε φορά μέσα στο εργαστήριο αν θα γινόταν. Ο κάθε φοιτητής θα καταγράφει ότι βλέπει και όπως κρίνει αυτός. Έτσι θα υπάρχουν και τα φυσιολογικά σφάλματα των μετρήσεων με αποτέλεσμα κανένας να μην έχει όλες τις ίδιες ακριβώς μετρήσεις. Επιπλέον με τη χρήση του video θα μπορεί κανείς να σταματάει και να επαναλαμβάνει το video για να γίνεται καλύτερη κατανόηση. 

Διαβάστε τις παρακάτω οδηγίες προσεκτικά και αρχίστε να επεξεργάζεστε τις ασκήσεις σύμφωνα με αυτές. Νομίζω πως κάποιος μέσα σε μερικές ώρες μπορεί να τελειώνει μια άσκηση. Στο τέλος, θα έχετε τη δυνατότητα να έχετε κατανοήσει και να έχετε εξοικειωθεί σε θέματα ακριβώς της ειδικότητάς σας, αλλά και να πάρετε καλό βαθμό. Καλή δουλειά ή.... μάλλον διασκέδαση, γιατί έτσι θα πρέπει να το βλέπετε.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΟΔΗΓΙΕΣ (Να διαβαστούν προσεκτικά)

Κάθε ΔΕΥΤ¨ΕΡΑ και ΤΡΙΤΗ 3-5 και 5-7 μμ πραγματοποιείται το εργαστήριο δια ζώσης. Δεν επιτρέπονται απουσίες μόνο μία επιτρέπεται για λόγους υγείας ηοποία θα αναπληρωθεί στο τέλος του εξαμήγνου σύμφωνα με το πρόγραμμα. Στη συνέχεια αν ζητηθεί από το διδάσκοντα οι φοιτητές μπορούν να εκτελέσουν ολόκληρες ή ένα μέρος της σχετικής άσκησης (ασύγχρονη εκπαίδευση) από το σπίτι τους. Αφού καταγραφούν οι μετρήσεις στο εργαστήριο (σύγχρονη εκπαίδευση) ή μέσω video (ασύγχρονη εκπαίδευση) οι φοιτητές θα κάνουν την επεξεργασία των μετρήσεων και συμπληρώσουν τις αναφορές τους και θα τις υποβάλουν στο e-class του μαθήματος (στη κατηγορία εργασίες) σύμφωνα με τις παρακάτω οδηγίες.

ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΑΝΑΦΟΡΩΝ: Θα κατεβάσετε κάθε μία άσκηση από το "Αρχείο για μελέτη" που υπάρχει παρακάτω και την μελετάτε προσεκτικά . Αυτά υπάρχουν και στο βιβλίο σας , το οποίο μπορεί να σας χρησιμεύσει και σε άλλα σχετικά μαθήματα σε επόμενα έτη. Για την συμπλήρωση της αναφοράς κατεβάζετε το σχετικό αρχείο word  "Συμπλήρωση Αναφοράς Άσκησης" παρακάτω. Σε αυτό το αρχείο συμπληρώνετε την αναφορά της άσκησης όπου θα καταγράφετε τις μετρήσεις που θα πάρετε από το εργαστήριο ή από τα σχετικά video (άν ζητηθεί). Η συμπλήρωση της αναφοράς θα γίνετε μόνο με πληκτρολόγηση στο σχετικό αρχείο word εκτός από τα Διαγράμματα που θα τυπώσετε, θα συμπληρώνετε με μολύβι και μετά θα τα σκανάρετε και θα τα κάνετε επικόλληση στη κάθε άσκηση. Στο τέλος την αναφορά σας θα την μετατρέπεται σε αρχείο pdf και την υποβάλετε σύμφωνα με τις παρακάτω οδηγίες.

ΥΟΒΟΛΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ: Η αναφορά κάθε άσκησης σε pdf θα υποβάλλεται στη κατηγορία "εργασίες" που υπάρχει στο e-class του μαθήματος στη προθεσμία που θα αναγράφεται εκεί τη μεθεπόμενη Δευτέρα ή Τρίτη. Δεν γίνονται δεκτές αναφορές με email ούτε αυτές που δεν είναι pdf.  Η συμπλήρωση των μετρήσεων στη κάθε άσκηση είναι υποχρεωτική. Όλες οι ασκήσεις είναι υποχρεωτικές. Αν στην αναφορά μιας άσκησης δεν συμπληρωθούν όλοι οι σχετικοί πίνακες των μετρήσεων, θεωρείται ότι η άσκηση δεν έγινε και ακυρώνεται.  Εκπρόθεσμη υποβολή ασκήσεων θα γίνεται με μειωμένο βαθμό κατά 30%.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ Όσες μετρήσεις θα τις καταγράψετε από τα σχετικά video, οι μετρήσεις δεν θα είναι όλες ίδιες για άλλους. Ο καθένας θα καταγράψει και θα επεξεργαστεί τις δικές του μετρήσεις που θα έχουν και τα σχετικά σφάλματα, όπως ακριβώς θα κάνατε και στο εργαστήριο και σε κάποιες λεπτομέρειες ακόμα καλύτερα. Έτσι θα είναι απίθανο κάποιος φοιτητής να έχει όλες τις μετρήσεις ίδιες με κάποιον άλλο. Ο καθένας επομένως θα γράψει τη δική του εργασία από την οποία θα βαθμολογηθεί . Όλες οι αναφορές θα ελεγχθούν για αντιγραφή αυτόματα. Αν από τον έλεγχο προκύψουν ίδιες αναφορές λόγω αντιγραφής, τότε αυτές θα ακυρωθούν. Τέλος στην εξεταστική του Ιουνίου θα δοθεί η γραπτή εξέταση του μαθήματος και η επαναληπτική το Σεπτέμβριο.

Όταν ο βαθμός και στις αναφορές και στη τελική εξέταση θα είναι επάνω από την βάση (5), τότε

ο βαθμός του εργαστηρίου θα είναι ο μέσος όρος από το βαθμό στις αναφορές (70%) και από την τελική εξέταση του Ιουνίου (30%). 

ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΩΝ ΕΤΩΝ ΠΟΥ ΧΡΩΣΤΟΥΝ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Όσοι φοιτητές προηγούμενων ετών δεν έχουν υποβάλει τις εργασίες ή δεν έχουν πάρει προβιβάσιμο βαθμό στις εργασίες αλλά έχουν παρακολουθήσει τα εργαστήρια χωρίς καμιά απουσία, δεν χρειάζεται να παρακολουθήσουν τα εργαστήρια και πάλι. Αυτοί μπορούν να υποβάλουν σε ένα αρχείο pdf στο e-class στη κατηγορία εργασίες με θέμα: ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΕΤΩΝ το αργότερο μέχρι τις διακοπές του Πάσχα 7 Απριλίου 2023. Οι φοιτητές που έχουν υποβάλει τις εργασίες και έχουν πάρει προβιβάσιμο βαθμό αλλά έχουν αποτύχει στη γραπτή εξέταση, θα μπορούν να λάβουν μέρος στην εξέταση του Ιουνίου ή Σεπτεμβρίου και δεν απαιτείται αν υποβάλουν ξανά τις εργασίες τους.   

Όσοι τυχόν αποτύχουν μόνο στην τελική εξέταση του Ιουνίου, θα έχουν την δυνατότητα να εξεταστούν  γραπτώς στην επόμενη εξεταστική του Σεπτεμβρίου, διαφορετικά θα μπορούν να επαναλάβουν τα εργαστήρια από την επόμενη χρονιά.

Οι παλαιότεροι φοιτητές που χρωστούν τα μαθήματα ΦΥΣΙΚΗ Ι ή/και ΙΙ (πριν το 2018) δεν υπάρχει για αυτούς πλέον εργαστήριο και δεν απαιτείται να κάνουν εργαστήριο και θα εξετάζονται μόνο στο μάθημα που χρωστούν. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Αρχεία Για μελέτη                Αρχεία για συμπλήρωση αναφοράς         Σχετικά video ΠΡΟΣΟΧΗ θα πρέπει να τα κατεβάσετε (download) πρώτα για να παίζουν χωρίς διακοπές

Πρώτο Εργαστήριο

ΑΣΚΗΣΗ 1 (για μελέτη)        Συμπλήρωση αναφοράς Άσκησης 1           (δεν χρειάζονται σε αυτή την άσκηση)

--------------------------------

Δεύτερο Εργαστήριο

ΑΣΚΗΣΗ 4 (για μελέτη)        Συμπλήρωση αναφοράς Άσκησης 4           ΑΣΚΗΣΗ 4 Γενικά    Video1    Video2

ΑΣΚΗΣΗ 5 (για μελέτη)        Συμπλήρωση αναφοράς Άσκησης 5           ΑΣΚΗΣΗ5 Γενικά  Video1  Video2  VideoFaraday  VideoΓραμμέςΕ   

Οι αναφορές της άσκησης υποβάλλονται στο eclass σε ένα pdf αρχείο μαζί με την αναφορά της προηγούμενης άσκησης

-------------------------------

Τρίτο Εργαστήριο

ΑΣΚΗΣΗ 6 (για μελέτη)        Συμπλήρωση αναφοράς Άσκησης 6           ΑΣΚΗΣΗ6 Γενικά  Video6PIa  Video6PIb 

                                                                                                                    Video6Analysis1 Video6Analysis2 Video6Analysis3

Η αναφορά της άσκησης υποβάλλεται στο eclass σε ένα pdf αρχείο μαζί με τις αναφορές των προηγούμενων ασκήσεεων

-------------------------------

Τέταρτο Εργαστήριο       

ΑΣΚΗΣΗ 7 (για μελέτη)        Συμπλήρωση αναφοράς Άσκησης 7           ΑΣΚΗΣΗ7 Γενικά1 ΑΣΚΗΣΗ7 Γενικά2  ΑΣΚΗΣΗ7 Γενικά3

                                                                                                                    Video7P1  Video7R  Video7PIIa  Video7PIIb Video7PIIc

                                                                                                                    VideoAnalysisA VideoAnalysisB VideoAnalysisC VideoAnalysisD

                                                                                                                    VideoAnalysisE VideoAnalysisF

ΑΣΚΗΣΗ 14-15 (για μελέτη)  Συμπλήρωση αναφοράς Άσκησης 14-15   Δεν χρειάζονται Video. Λεπτομερείς οδηγίες δίδονται στη αρχείο

                                                 Να υποβληθεί μαζί με την Άσκηση 7           word Συμπλήρωση αναφοράς της άσκησης.

                                                                                                                  Όμως χρειάζονται τα παρακάτω Απαραίτητα Αρχεία:

                                                                                                                      RLVR.txt      CalculationLR.opj   

                                                                                                                      RCf10Hz    RCf100Hzt    RCf4kHz  

                                                                                                                       RLf400Hz    RLf4kHz    RL40kHz  

                                                                                                                    τα οποία δεν τα δέχεται ο server.

                                                                                                                    θα τα κατεβάσετε από ΕΔΩ.

                                                                                                                    (ένα αρχείο που ήταν 2 φορές ίδιο διορθώθηκε)

Οι αναφορές της άσκησης υποβάλλονται στο eclass σε ένα pdf αρχείο μαζί με τις αναφορές των προηγούμενων ασκήσεων

------------------------------------

Πέμπτο Εργαστήριο

ΑΣΚΗΣΗ 8 (για μελέτη)        Συμπλήρωση αναφοράς Άσκησης 8          Askisi8a Askisi8b VideoMagnets VideoBagogou VideoOesterdExp 

                                                                                                                    VideomagnFieldCoil VideomagneticForce   Video8PI-IIIa

                                                                                                                    Video8PI-IIIb Video8PIV

                                                                                                                    ΟδηγίεςΓιαPlotOriginΔιάγρ1 ΟδηγίεςΓιαPlotOriginΔιάγρ2

                                                                                                                    Επίσης να δείτε και τα σχετικά video στο youtube:

                                                                                                                    Μαγνητική δύναμη σε ηλεκτρόνια

                                                                                                                    Ηλεκτροκινητήρας Κατασκευή και Λειτουργία του

Οι αναφορές της άσκησης υποβάλλονται στο eclass σε ένα pdf αρχείο μαζί με τις αναφορές των προηγούμενων ασκήσεων

-------------------------

Διόρθωση στην Άσκηση 6: Στον Πίνακα ΙΙ Οι μονάδες στη στήλη Δtr είναι s αντί ns και στη στήλη Δxμέτρηση και Δxυπολοσμ είναι cm αντί m.

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ στις συνήθεις απορίες των φοιτητών

Στην Αναφορά της Άσκησης 1

Οριακά το ρ ± Δρ που θα βρίσκετε αν τα έχετε κάνει όλα σωστά πλησιάζει το χαλκό. Αν το ρ ± Δρ
ταιριάζει περισσότερο με το ρ άλλων υλικών, όπως για παράδειγμα το όλμιο , το κοβάλτιο και το νικέλιο που είναι κοντά στο ρ του χαλκού, παρουσιάζουν διαφορετικά χρώματα και δεν ταιριάζουν με το χρώμα του υλικού στη φωτογραφία. Το υλικό στη φωτογραφία ταιριάζει με του χαλκού. Αν το ρ ± Δρ διαφέρει λίγο από του χαλκού σαν συμπέρασμα θα βγάλετε πως δεν είναι καθαρός χαλκός 100% αλλά θα πρέπει να έχει κάποιες προσμίξεις που του αλλάζουν λίγο το ρ από αυτό του χαλκού.

Στην αναφορά της Άσκησης 4

(α) Στον προσδιορισμό του ηλεκτρικού πεδίου Ε διαιρούμε το ΔV από τις μετρήσεις με το Δx που είναι 0.5 cm.

(β) Στο ΙΙ. Ηλεκτρικό πεδίο δύο παράλληλων επίπεδων.... Ερώτημα 3 χρειάζεστε το το δυναμικό των πλακών που είναι περίπου ΔVπλακών=0.94 V.Το ΔΕ θα το βρείτε όπως κι εγώ στο παράδειγμα. Από τη γραφική παράσταση Ε(x) θα χαράξετε τις παράλληλες γραμμές με τα ακραία σημεία του. Αυτές απέχουν μεταξύ των κατά περίπου 0.02 eV, άρα το μισό ορίζει περίπου τη μέση τιμή του Ε η οποία έτσι θα απέχει κατά ΔΕ=0.01 eV από τις ακραίες τιμές.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Εαρινό εξάμηνο για πρωτοετείς θα πρέπει να έχουν πάρει το σύγγραμμα από τον Εύδοξο Κατ' εξαίρεση στα πρώτα εργαστήρια επειδή δεν έχει ανοίξει ακόμα ο Εύδοξος θα κατεβάσετε τις πρώτες ασκήσεις

από εδώ: ΑΣΚΗΣΕΙΣ 1η. 2η, 3η, 4η   Οι δευτεροετής που δεν είναι γραμμένοι στις ομάδες θα έρχονται στις ομάδες Α (μονός ΑΜ) και Β (ζυγός ΑΜ) και θα έχουν το έντυπο που πήραν παλαιά.

Δεν ισχύει πλέον  Πρόγραμμα ημερομηνίες-ασκήσεις  (έχει βγεί πατήστε εδώ)

Ομάδες : είναι (Α1. Α2, Α3, Β1. Β2, Β3) είναι ίδιες με αυτές στο εργαστήριο του Διαδικαστικού Προγραμματισμού.

ΠΡΟΣΟΧΗ Οι ομάδες Α4 και Β4 έχουν καταργηθεί και έχουν μοιραστεί στις

Α1-Α3 και Β1-Β3, αντίστοιχα όπου οι φοιτητές πρέπει να βρουν τα ονόματά τους εδώ.

Που είναι το εργαστήριο: ευρίσκεται απέναντι από το κυλικείο στο ισόγειο του Β κτηρίου, που είναι πίσω από το κτήριο Α της πρυτανείας.

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ-ΟΔΗΓΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

ΑΣΚΗΣΕΙΣ  (Όταν θα πάρετε από τον Εύδοξο το σύγγραμμα ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΦΥΣΙΚΗΣ, δεν χρειάζεται να τυπώσετε τις ασκήσεις και θα έχετε πάντα σε κάθε εργαστήριο το παραπάνω σύγγραμμα)

-------------------------------------------------------

 ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (Χειμερινό εξάμηνο)

Εφαρμοσμένη Φυσική    εξεταστέα ύλη   (Αποτελέσματα φοιτητών που δεν είναι γραμμένοι στο progress)  (Στατιστικά στοιχεία)

Σύγχρονη Φυσική               εξεταστέα ύλη  (Αποτελέσματα Στατιστικά)

Εισαγωγή στην Επιστήμη του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού    Ομαδική εργασία Εισαγωγή στους κβαντικούς υπολογιστές (αρχείο pdf)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

19-01-21 Η διδασκαλία των μαθημάτων τελείωσε. Όλες οι διαλέξεις υπάρχουν στους αντίστοιχους παραπάνω συνδέσμους, καθώς και η εξεταστέα ύλη.

 

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (παλαιοτέρων ετών)

Οι φοιτητές παλαιότεροι που χρωστούν Φυσική Ι και ΙΙ  θα εξεταστούν μαζί με τους πρωτοετής στα αντίστοιχα μαθήματα: Σύγχρονη Φυσική (στη θέση της Φυσικής Ι) και Εφαρμοσμένη Φυσική (στη θέση της Φυσικής ΙΙ). Η εξεταστέα ύλη των μαθημάτων αυτών βρίσκεται στις σημειώσεις των παραδόσεων και στα σχετικά αρχεία που βρίσκονται στους παραπάνω συνδέσμους.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΩΝ-ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ (Κατηγορία: ΝΑΝΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ-ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ)

A. Κατασκευή και μελέτη οπτοηλεκτρονικών ιδοτήτων

λεπτών υμενίων τρανζίστορ (thin film transistors) οργανικών ημιαγωγών

κατάλληλων για φωτοτρανζίστορ ή για βιοαισθητήρες

B. Κατασκευή και μελέτη οπτοηλεκτρονικών ιδοτήτων κάθετων τρανζίστορ και ηλιακών κυττάρων με γραφένιο

Γ. Μελέτη μηχανισμών δημιουργίας φωτοφορέων από διάσπαση εξιτονίων σε οργανικούς ημιαγωγούς

Δ. Κατασκευή και μελέτη οργανικών φωτοβολταϊκών

 

Διδακτορικές Διατριβές που πραγματοποιήθηκαν 

στο Εργαστήριο Ανόργανων και Οργανικών Ημιαγωγών

 

1. Μ. Πομόνη Η διατριβή σε PDF παρουσίαση σε PowerPoint

2. Σ. Γκοργκόλης Η διατριβή σε PDF παρουσίαση σε PowerPoint

 

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ-ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ

Αστρονομική Εταιρεία ΩΡΙΩΝ (διαφάνιες)

 

...και λίγη μουσική από έναν εννιάχρονο